Contribuțiile la competiție sunt publicate aici.
Câștigătorii competiției:
Relevanța pentru apel | |
Simona Ciotlăuș | 12.5 |
Iulia Modiga | 12.5 |
Alexandra Gheondea | 12.0 |
Cătălin Ionete | 12.0 |
Ovidiu Craiu | 11.5 |
Apelul competiției:
It is not enough to be busy. So are the ants. The question is: What are we busy about?
Henry David Thoreau
Școala Doctorală de Sociologie a Universității din București vă propune o competiție privind proiectele dvs. de cercetare – pe scurt, o competiție de întrebări.
____________
Intră în competiție: texte de 2-4 pagini (maximum 2000 de cuvinte);
Participanți: doctoranzi și absolvenți ai Școlii Doctorale de Sociologie, Universitatea din București;
Data limită: 9 ianuarie 2012;
Premii: 5 premii constând în decontul taxei de înscriere într-o asociație profesională internațională la alegere, din domeniul social; deconturile se vor realiza în limita a 160 lei. Găsiți aici o listă orientativă de asociații.
____________
Întrebările sunt un instrument critic în cercetare. Formulările cu care pornim în investigație se schimbă, câteodată chiar după prima încercare de a căuta răspunsuri – sau după câteva lecturi.
Vă invităm să formulați și, eventual, să problematizați întrebările proiectului vostru de cercetare. Căutați legături între întrebările respective și biografia voastră profesională, urmărind transformările succesive ale întrebărilor și detaliind munca de (re)formulare a acestora, cu deciziile și incertitudinile ei.
Pornind de la întrebările pe care le aveți în prezent sau care v-au orientat în trecutul apropiat, trimiteți-ne la adresa punct.ochit@sas.unibuc.ro un text de aproximativ 2-4 pagini în care:
- Discutați istoria personală a întrebărilor cercetării la care lucrați: cum se transformă curiozitatea sau căutarea unei teme în întrebări de cercetare? Cum se transformă întrebările, odată cu conceptele, metodele, resursele disponibile sau situațiile sociale (settings) avute în vedere? Ce facem atunci când nu găsim răspunsuri la aceste întrebări?
- Discutați importanța variabilă a acestor întrebări pentru dvs. și pentru alții, precum și eventualele incertitudini privind relevanța întrebărilor;
- Examinați legăturile – și eventualele decuplări – dintre conceptele și teoriile apelate, metodele pe care le aveți în vedere, și situațiile sociale pe care le studiați;
- Nu în cele din urmă: ce întrebări vă puneți, acum, cu privire la întrebările dvs. de cercetare?