Schițe și rapoarte
Instrumente:
- Chestionarul anonim online dedicat doctoranzilor (copie cu scop ilustrativ)
***
Despre cercetare
Cercetarea „Şcoala doctorală – o descriere sociologică” urmăreşte descrierea Şcolii doctorale aşa cum apare ea în viaţa cotidiană a persoanelor implicate – doctoranzi, conducători de doctorat, profesori, şi, nu în ultimul rând, personalul administrativ. Urmărim să surprindem:
- semnificaţia studiilor universitare de doctorat pentru persoanele implicate;
- activităţile desfăşurate, poziţia acestora în relaţie cu alte activităţi, şi evaluările acestora;
- rolurile şi statusurile construite în Şcoala doctorală, şi modalităţile individuale de implicare în aceste roluri şi statusuri;
- discursurile participanţilor referitoare la activităţile din Şcoala doctorală – inclusiv reprezentările asupra unui model ideal de şcoală doctorală, raportările la acest model şi justificările construite în raport cu acesta;
- circuitele de resurse: care sunt resursele implicate şi consumate de participanţi pentru activităţile din Şcoala doctorală? Cum sunt aceste resurse procurate şi reînnoite, cum sunt convertite în alte resurse?
***
Metodologia cercetării este disponibilă aici. Orice comentarii sau propuneri sunt binevenite.
****
Echipa cercetării:
Darie Cristea
Iulia Gheorghiu
Andrada Istrate
Puiu Lățea (coordonator)
Ștefania Matei
Organizare: Ileana Bădănău, Irina Zamfirache, Cosima Rughiniș